Ondernemen als passie

Als scholier handelde ik in goudhamsters, een markt die al snel instortte door ongebreidelde voortplanting. Mijn eerste auto verdiende ik met een handel in Marokkaanse mutsjes. Mijn oma breidde er een randje aan om ze af te stemmen op de Nederlandse winters van toen.
Mijn laatste onderneming, een half jaar geleden, was het verkopen van gegrillde kippen aan de straatkant van Amed, Bali. Een totale mislukking.

Het leuren met kippen was één van de pogingen b’nizz te genereren voor de 15 medewerkers van mijn villa – hotel in Bali toen de toeristenmarkt instortte, september 2017.

Oorzaak waren uitbarstingen van vulkaan Mt Agung. Zelfs streetmarketing mocht niet baten maar leidde wel tot een incident met fatale afloop. Een tragisch dieptepunt in mijn leven als ondernemer.
Read more in het artikel “Mr Wong.”

Maar tussendoor ging er veel goed.
Ik ben de voornaamste oprichter van Leeuwendaal Advies b.v, een bureau waarvan ik 20 jaar algemeen directeur was en dat in die periode groeide van 5 naar 130 medewerkers. Na verkoop daarvan startte ik Hoornbrug Advies b.v, dat zich richtte op fusies en overnames in de bureauwereld.
Samen met ontwikkelaar De Maese Projecten b.v. wordt dit jaar het kantoorgebouw van Leeuwendaal, mijn eigendom, getransformeerd tot Residentie Leeuwendael. Zeventien luxe appartementen, waarvan er nog een paar te koop zijn. Zie foto’s
Voor informatie klik hier.

Nu is er al weer zo’n 10 jaar de fase Bali, waar ik de helft van het jaar woon. Ook daar is genoeg te ondernemen. Van mijn “Villa Bukit Segara” heb ik een hotel gemaakt. Erbij kwam een restaurant, bakkerij en zeilschool.                           In voorbereiding is een Writers Retreat in Bali, september/october 2018.    Duur een week, locatie: zie www.balilaresort.com. Nader bericht dit voorjaar.
Het blijft kriebelen. Startende ondernemers die een partner of klankbord zoeken zijn welkom om contact op te nemen.

Te koop: Boek de plasticwatermaffia

Langgeleden leverden auteurs hun manuscript af bij de uitgever, verkoop was zijn probleem. De auteur, kunstenaar, zette zich daarna aan het schrijven van een nieuw meesterwerk en zag de royalties binnenstromen.

Nu worden zelfs beroemde auteurs geacht bij te dragen aan de verkoop. Ik doe dat met plezier, waarbij ik ervoor zorg in mijn enthousiasme niet uitgever Jeroen voor de voeten  loop. Zover zijn met de voorbereiding:

  • op zaterdag 16 juni a.s vindt de presentatie van plaats in boekhandel Douwes, Den Haag. Fantastisch dat Maria Westerbos het eerste ex. in ontvangst neemt. Wilma Beyer, oud collega, leidt de bijeenkomst en interviewt mij (en andere aanwezigen die aan het boek hebben bijgedragen)
  • ik begin familie en relaties uit te nodigen, werk aan adressenbestand enz.
  • er is een persbericht gereed. Read more…
  • mijn weerzin overwinnend vertoon ik mij op Linked in, Instagram en Facebook en verbaas me over de behoefte aan ‘kijk mij ‘s’en aandacht. Ik begrijp dat je veel moet like’n om geliked te worden. In gedachten vervang ik het woord like’n in likken.
  • ik besluit organisaties die betrokken zijn bij het plasticsoupprobleem te benaderen en te betrekken bij mijn marketing. Veel ervan komen in mijn boek voor.
  • we ( Lana, uitgever Jeroen) maken een paar posters met de titel van mijn boek en mijn naam voor gebruik op 16 juni.
  • voor degenen die vragen hoe ze het boek t.z.t. kunnen kopen maak ik een flyer, in het Engels en Nederlands
  • de vertaling van het boek vetraagt door problemen bij de vertaalster. Ik hoop op het Writersfestival october a.s. op nuttige contacten.                                            Ik verbaas me soms over m’n ambities.

 

Te koop: Boek de plasticwatermaffia

Langgeleden leverden auteurs hun manuscript af bij de uitgever, verkoop was zijn probleem. De auteur, kunstenaar, zette zich daarna aan het schrijven van een nieuw meesterwerk en zag de royalties binnenstromen.

Nu worden zelfs beroemde auteurs geacht bij te dragen aan de verkoop. Ik doe dat met plezier, waarbij ik ervoor zorg in mijn enthousiasme niet uitgever Jeroen voor de voeten  loop. Zover zijn met de voorbereiding:

  • op zaterdag 16 juni a.s vindt de presentatie van plaats in boekhandel Douwes, Den Haag. Fantastisch dat Maria Westerbos het eerste ex. in ontvangst neemt. Wilma Beyer, oud collega, leidt de bijeenkomst en interviewt mij (en andere aanwezigen die aan het boek hebben bijgedragen)
  • ik begin familie en relaties uit te nodigen, werk aan adressenbestand enz.
  • er is een persbericht gereed. Read more…
  • mijn weerzin overwinnend vertoon ik mij op Linked in, Instagram en Facebook en verbaas me over de behoefte aan ‘kijk mij ‘s’en aandacht. Ik begrijp dat je veel moet like’n om geliked te worden. In gedachten vervang ik het woord like’n in likken.
  • ik besluit organisaties die betrokken zijn bij het plasticsoupprobleem te benaderen en te betrekken bij mijn marketing. Veel ervan komen in mijn boek voor.
  • we ( Lana, uitgever Jeroen) maken een paar posters met de titel van mijn boek en mijn naam voor gebruik op 16 juni.
  • voor degenen die vragen hoe ze het boek t.z.t. kunnen kopen maak ik een flyer, in het Engels en Nederlands
  • de vertaling van het boek vetraagt door problemen bij de vertaalster. Ik hoop op het Writersfestival october a.s. op nuttige contacten.                                            Ik verbaas me soms over m’n ambities.