Langgeleden leverden auteurs hun manuscript af bij de uitgever, verkoop was zijn probleem. De auteur, kunstenaar, zette zich daarna aan het schrijven van een nieuw meesterwerk en zag de royalties binnenstromen.
Nu worden zelfs beroemde auteurs geacht bij te dragen aan de verkoop. Ik doe dat met plezier, verkopen was altijd deel van mijn werk. Ik waak ervoor in mijn enthousiasme niet uitgever Jeroen voor de voeten loop. Zover zijn met de voorbereiding:
- op zaterdag 16 juni a.s vindt de presentatie van plaats in boekhandel Douwes, Den Haag. Fantastisch dat Maria Westerbos het eerste ex. in ontvangst neemt. Wilma Beyer, oud collega, leidt de bijeenkomst en interviewt mij (en andere aanwezigen die aan het boek hebben bijgedragen)
- ik begin familie en relaties uit te nodigen, werk aan adressenbestand enz.
- er is een persbericht gereed. Read more…
- mijn weerzin overwinnend vertoon ik mij op Linked in, Instagram en Facebook en verbaas me over de behoefte aan ‘kijk mij ‘s’en aandacht. Ik begrijp dat je veel moet like’n om geliked te worden. In gedachten vervang ik het woord like’n in likken en haak af.
- ik besluit organisaties die betrokken zijn bij het plasticsoupprobleem te benaderen en te betrekken bij mijn marketing. Veel ervan komen in mijn boek voor. De plasticsoupfounation zal het boek verkopen via hun webshop.
- we ( Lana, uitgever Jeroen) maken een paar posters met de titel van mijn boek en mijn naam voor gebruik op 16 juni.
- voor degenen die vragen hoe ze het boek t.z.t. kunnen kopen maak ik een flyer, in het Engels en Nederlands
- de vertaling van het boek in het Engels gaat goed, maar stap voor stap. Ik hoop op het Writersfestival october a.s.in Ubud, Bali, op nuttige contacten.